Caneló de truita
Receptes Salat

Caneló de truita

M’encanten els ous. No només pel seu sabor, sinó perquè permeten fer mil i una elaboracions i sempre queden bé, no trobes? A més a més, el seu sabor canvia moltíssim segons com el cuinis. Vaja, que qui no mengi ou… té delicte! Doncs bé, precisament el meu company té problemes amb l’ou i he de buscar maneres perquè en mengi. L’última ha estat aquest caneló de truita, una idea que ens ha enamorat de manera inesperada.

*** Debajo tienes la receta en español

Ingredientes (2 persones)

4 ous

1 alvocat

1/2 carbassó

Gall dindi (embotit)

Formatge sense lactosa

Brots o enciam

Elaboració del caneló de truita

1. Preescalfa el forn a 150º.

2. Bat els ous i posa’ls sobre un motlle gran. Jo tinc un tapet de Lekue que em serveix per a moltes coses, i una d’elles, aquesta. Enforna fins que estigui quallat.

3. Talla en dos la truita feta al forn i reserva les dues parts en plats separats.

4. Pela el carbassó i talla’l a làmines fines amb un pelador. Si no en tens, pots fer-ho amb un ganivet. Interessa que quedi fi perquè no es trenquin quan enrotllis el caneló. Reserva el carbassó.

5. Fes el mateix amb l’alvocat. Talla’l a làmines fines i reserva’l.

6. És hora de muntar el caneló. Per sobre de la truita, posa gall d’indi i uns talls de formatge. Cobreix tot el tall de truita.

7. Tot seguit, posa les làmines fines de carbassó i, per sobre, l’alvocat. També procuren que cobreixi tota la truita.

8. Acaba posant per sobre els brots o l’enciam que has triat.

9. Ara ve la part més difícil: enrotllar el caneló. Fes-ho amb cura, apretant una mica perquè aguanti.

10. Pots decorar-lo per sobre amb el que tinguis a mà. Jo hi he tirat algues espirulina i clorel·la en pols, i he posat uns germinats de col lombarda. A la meva parella li vaig posar orenga i ametlles mòltes.

El caneló es pot farcir de qualsevol cosa: tonyina, guacamole, pastanaga ratllada, tomàquets, xampinyons… deixa volar la imaginació!

Si t’ha agradat aquesta recepta, recorda que pots trobar més propostes a l’índex que et deixo aquí.

Caneló de truita
Caneló de truita

Canelón de tortilla

Me encantan los huevos. No solo por su sabor, sino porque permiten hacer mil y una elaboraciones y siempre quedan bien, ¿no crees? Además, su sabor cambia muchísimo según cómo lo cocines. Vaya, que quien no coma huevo… ¡tiene delito! Pues bien, precisamente mi compañero tiene problemas con el huevo y tengo que buscar maneras para que lo coma. La última ha sido este canelón de tortilla, una idea que nos ha enamorado de manera inesperada.

Ingredientes (2 personas)

4 huevos

1 aguacate

1/2 calabacín

Pavo (embutido)

Queso sin lactosa

Brotes o lechuga

Elaboración

1. Precalienta el horno a 150°.

2. Bate los huevos y ponlos sobre un molde grande. Yo tengo un tapete de Lekue que me sirve para muchas cosas, y una de ellas, ésta. Hornea hasta que esté cuajado el huevo.

3. Corta en dos la tortilla hecha al horno y reserva las dos partes en platos separados.

4. Pela el calabacín y córtalo a láminas finas con un pelador. Si no tienes uno, puedes hacerlo con un cuchillo. Interesa que quede fino para que no se rompan cuando enrolles el canelón. Reserva el calabacín.

5. Haz lo mismo con el aguacate. Córtalo a láminas finas y resérvalo.

6. Es hora de montar el canelón. Por encima de la tortilla, pon lonchas de pavo y de queso. Cubre todo el trozo de tortilla.

7. A continuación, pon las láminas finas de calabacín y, por encima, el aguacate. La cuestión es poner los ingredientes a capas.

8. Acaba poniendo por encima los brotes o la lechuga que has elegido.

9. Ahora viene la parte más difícil: enrollar el canelón. Hazlo con cuidado, apretando un poco para que aguante.

10. Puedes decorarlo por encima con el que tengas a mano. Yo he echado algas espirulina y clorela en polvo, y he puesto unos germinados de col lombarda. A mi pareja le puse orégano y almendras molidas.

El canelón se puede rellenado de cualquier cosa: atún, guacamole, zanahoria rayada, tomates, champiñones… ¡deja volar la imaginación!

También puede gustarte...

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *