No llencis les restes de xufa que surten de fer orxata, guarda-les fer altres receptes! Una proposta és aquestes galetes de xufa i canyella, elaborades amb les restes humides, tot i que també es pot utilitzar directament la farina d’aquest ingredient tan preuat pels valencians.
*** Debajo tienes la receta en español
Ingredients
60 g de restes de xufa de fer orxata o de farina
40 g de farina d’arròs integral
10 g d’oli d’OVE
8 g de canyella
1 ou
Llet vegetal (només si utilitzes farina de xufa!)
Elaboració
1. Bat l’ou i barreja’l amb l’oli en un bol.
2. Afegeix-hi la xufa, la farina d’arròs i la canyella. Remena-ho tot bé. Si has optat per utilitzar farina de xufa i no les restes de fer orxata, afegeix-hi una mica de llet vegetal. La quantitat variarà segons la que et demani la massa. Pensa que has de poder agafar-la i donar-li forma.
3. Deixa reposar la massa uns 20 minuts.
4. Preescalfa el forn a 150º.
5. Dona forma a les teves galetes de xufa i canyella.
6. Enforna durant 15-20 minuts.
Algun cop, en comptes d’utilitzar la xufa humida, el que he fet amb les restes és posar-les al forn per deshidratar-ho. Després ho he passat pel molinet i n’he fet farina. Així té un regust més torradet.

No tires los restos de chufa que salen de hacer horchata, ¡guárdalo para hacer otras recetas! Una propuesta son estas galletas de chufa y canela, elaboradas con los restos húmedos, aunque también se puede utilizar directamente la harina de este ingrediente tan preciado por los valencianos.
Ingredientes
60 g de restos de chufa de hacer horchata o de harina de chufa
40 g de harina de arroz integral
10 g de aceite de OVE
8 g de canela
1 huevo
Leche vegetal (solo si utilizas harina de chufa y no los restos de la horchata)
Elaboración
1. Bate el huevo y mézclalo con el aceite en un bol.
2. Añade la chufa, la harina de arroz y la canela. Remuévelo todo bien. Si has optado para utilizar harina de chufa y no los restos de hacer horchata, añade un poco de leche vegetal. La cantidad variará según la que te pida la masa. Piensa que tienes que poder cogerla y darle forma.
3. Deja reposar la masa unos 20 minutos.
4. Precalienta el horno a 150°.
5. Da forma a tus galletas de chufa y canela.
6. Hornea durante 15-20 minutos.
Alguna vez, en vez de utilizar la chufa húmeda, lo que he hecho con los restos es ponerlos en el horno para deshidratarlo. Después lo he pasado por el molinillo y he hecho harina. Así tiene un sabor un poco más tostado y se puede usar como harina.