T’animes a tastar unes mandonguilles vegetarianes? Aquestes estan fetes de proteïna de pèsol texturitzada, tot i que es poden fer amb qualsevol mena de llegum.
Fa temps que vaig incorporar la soja texturitzada a la meva dieta, però un dia em vaig adonar que entre això, el tofu i el tempe, hi havia un excés de soja al menú setmanal. Justament feia poc havia vist a granel proteïna de pèsol texturitzada i vaig decidir comprar-ne. Si no tens pèsol i tens la versió de soja, la pots fer servir perfectament.
Aquesta recepta està pensada per a dues persones. I per a la salsa, perquè puguis sucar-la, et recomano alguna recepta de pa sense gluten fet amb massa mare.
Ingredients
85 g de proteïna de pèsol
10 g de llavors de lli
1 ou (o més llavors de lli)
2 dents d’all
Julivert
Caldo vegetal
Pebrot vermell
Ceba
Api
Elaboració
1. Separa 20 g de proteïna de pèsol i les llavors de lli. Posa-les en un molinet o en un got que et permeti triturar-ho tot. La idea és fer-ho pols, com si fos farina. Reserva-ho.
2. Posa en remull la resta de la proteïna de pèsol durant 30 minuts.
3. Un cop llesta, passa-la a un colador i ves apretant per treure-li l’excés de líquid. Ha de quedar el més eixut possible.
4. Pela i talla ben petitó l’all. Posa’l en un plat, juntament amb julivert al gust i la proteïna texturitzada que has remullat. Afegeix-hi la farina de pèsol i lli, l’ou i un polsim de sal. Barreja-ho tot bé i deixa-ho reposar un parell d’hores.
5. Dona forma a les mandonguilles vegetarianes. Quan ho tinguis fet, pots arrebossar-les amb farina i fregir-les, o bé cuinar-les al microones (és el que vaig fer) per evitar que es trenquin a la paella. Reserva-les.
6. Talla el pebrot, la ceba i l’api. No cal que sigui massa petit perquè ho triturarem per fer la salsa.
7. Cuina les verdures fins que estiguin toves. Després, tritura-les amb una mica de caldo vegetal i posa-ho de nou a la paella. Tot seguit, posa-hi més caldo vegetal segons la consistència que li vulguis donar a la salsa. Fes-ho bullir un parell de minuts.
8. Baixa el foc i afegeix-hi les mandonguilles vegetarianes. Deixa que faci xup xup uns 15-20 minuts.
Albóndigas vegetarianas
¿Te animas a probar unas albóndigas vegetarianas? Estas están hechas de proteína de guisante texturitzada, aunque se pueden hacer con cualquier tipo de legumbre.
Hace tiempo que incorporé la soja texturitzada a mi dieta, pero un día me di cuenta que entre esto, el tofu y el tempe, había un exceso de soja. Justamente hacía poco había visto a granel proteína de guisante texturitzada y decidí comprar-la. Si no tienes guisante y tienes la versión de soja, la puedes usar perfectamente.
Esta receta está pensada para dos personas. Y para la salsa, para que puedas mojarla, te recomiendo alguna receta de pan sin gluten hecho con masa madre.
Ingredientes
85 g de proteína de guisante
10 g de semillas de lino
1 huevo (o más semillas de lino)
2 dientes de ajo
Perejil
Caldo vegetal
Pimiento rojo
Cebolla
Apio
Elaboración
1. Separa 20 g de proteína de guisante y las semillas de lino. Ponlas en un molinillo o en un vaso que te permita triturarlo todo. La idea es convertirlo en polvo, como si fuese harina. Resérvalo.
2. Pon en remojo el resto de la proteína de guisante durante 30 minutos.
3. Una vez lista, pásala a un colador y ve apretando para sacarle el exceso de líquido. Tiene que quedar lo más seco posible.
4. Pela y corta muy pequeñito el ajo. Ponlo en un bol junto con perejil al gusto y la proteína texturitzada que has remojado. Añade la harina de guisante y lino triturados, el huevo y una pizca de sal. Mézclalo todo y déjalo reposar un par de horas.
5. Da forma a las albóndigas. Cuando lo tengas hecho, puedes rebozarlas con harina y freírlas, o bien cocinarlas al microondas (es lo que hice) para evitar que se rompan en la sartén. Resérvalas.
6. Corta el pimiento, la cebolla y el apio. No hace falta que sea demasiado pequeño porque lo trituraremos para hacer la salsa.
7. Cocina las verduras hasta que estén blandas. Después, tritúralas con un poco de caldo vegetal y ponlo de nuevo en la sartén. A continuación, pon más caldo vegetal según la consistencia que le quieras dar a la salsa. Llévalo a ebullición un par de minutos.
8. Baja el fuego y añade las albóndigas. Deja que hagan chup chup unos 15-20 minutos.