Recepta bàsica i molt versàtil. Hi ha caps de setmana que em poso a fet crepes de cigró com si estigués en una cadena per aprofitar i congelar alguns paquets. Va molt bé treure’n els dies que necessites un sopar ràpid perquè es poden farcir amb mil i una opcions diferents. I sempre queden bones! En aquest cas, nosaltres hem preferit farcir-les de verdures i formatge.
Que no me n’oblidi! Si no hi poses sal, també et poden servir per a un esmorzar o berenar dolç. Amb la recepta que et dono, tindràs massa per a uns 8 crepes.
Ingredients
150 g de farina de cigró
300 ml d’aigua
Elaboració dels crepes de cigró
1. Barreja en un bol la farina de cigró i l’aigua. Deixa-ho reposar una hora a la nevera.
2. Escalfa una olla antiadherent amb una miqueta d’oli. Quan vegis que està calent, ves-hi abocant la massa. A mi m’agrada utilitzar un cullerot de sopa, tinc calculat que la quantitat de massa que hi ha en una cullerada em dona per a un crep. Reparteix bé la massa movent una mica la paella i deixa que es faci per un costat. Quan vegis que li surten bombolletes, intenta girar-la amb una pala de fusta. Fes bé el crep pels dos costats.
3. Repeteix la mateixa acció fins que acabis la massa.
Si vols més idees per a sopar ràpids, revisa l’índex de receptes.
Creps de garbanzo
Receta básica y muy versátil. Hay fines de semana que me pongo a hacer crepes de garbanzo como si estuviera en una cadena para aprovechar y congelar algunos paquetes. Va muy bien sacarlos los días que necesitas una cena rápida porque se pueden rellenar con mil y una opciones diferentes. ¡Y siempre quedan buenos! En este caso, nosotros hemos preferido rellenarlos de verduras y queso.
¡Que no me olvide! Si no pones sal, también te pueden servir para un almuerzo o merienda dulce. Con la receta que te doy, tendrás masa suficiente para unos 8 crepes.
Ingredientes
150 g de harina de garbanzo
300 ml de agua
Elaboración
- Mezcla en un bol la harina de garbanzo y el agua. Deja reposar la masa una hora a la nevera.
- Calienta una olla antiadherente con un poquito de aceite. Cuando veas que está caliente, ve echando la masa. A mí me gusta utilizar un cucharón de sopa, tengo calculado que la cantidad de masa que hay en una cucharada me da para un crep. Reparte bien la masa moviendo un poco la paella y deja que se haga por un lado. Cuando veas que le salen burbujitas, intenta girarla con una espátula de madera. Haz bien el crep por los dos lados.
- Repite la misma acción hasta que acabes la masa.