Pa de teff
Pa i massa mare Receptes

Pa de teff / Pan de teff

Sempre havia volgut tastar la farina de teff, però no la trobava enlloc. Ara que per fi la tinc, he de dir que estic enamorada de la seva aroma. No sabria ben bé com definir-la: és intensa i robusta, diria que amb un punt que em fa recordar als fruits secs i alhora és dolça. Potser els entesos em diran que vaig molt errada… La qüestió és que ja l’he utilitzat per fer el meu pa de teff amb massa mare sense gluten!

Com sempre, he utilitzat la meva massa mare de farina d’arròs integral. He intentat seguir la recepta base que agafo sempre, però hi he hagut d’afegir més aigua perquè he vist molt clar que el teff necessita molta més hidratació.

Al final ha sortit un pa preciós! Ha pujat, ha fet alvèols, ha quedat esponjós… però no té el sabor intens que m’esperava. Vaja, no pot ser tot! És molt bo, tot i que no hi ha res com el fajol.

Dit això, anem per feina?

Ingredients per al pa de teff

220 g de massa mare

320 g de farina de teff

80 g de midó de iuca

470 g d’aigua

10 g de psyllium en pols

7 g de sal

1 raig d’oli

Elaboració

1. Posa tots els ingredients secs en un bol i barreja’ls bé. Això ho fem per evitar que quedin grumolls o que les farines no estiguin ben barrejades entre ells.

2. A continuació, afegeix-hi la massa mare, l’aigua i un raig d’oli. Barreja-ho tot. Ha de quedar una massa ben homogènia.

Si has fet altres receptes de pa sense gluten anteriorment, sabràs que normalment queda una massa una mica líquida i que agafa consistència a mesura que passen les hores i reposa. Amb el teff, això no passa! Des del principi xucla molt el líquid, així que no t’espantis.

3. Un cop ho tinguis ben remenat, guarda-ho a la nevera tota la nit. Si no vols donar-li un repòs més lent en fred, deixa la massa a temperatura ambient unes 5-8 hores (segons la calidesa del lloc on la deixis).

4. Preescalfa el forn a 250º.

5. Forneja el pa a 250º durant 20 minuts. Passat aquest temps, baixa la temperatura a 220º i deixa’l coure aproximadament 20-30 minuts més per tenir el teu pa de teff amb massa mare.

Pa de teff
Pa de teff
Pa de teff

Pan de teff

Siempre había querido probar la harina de teff, pero no la encontraba en ninguna parte. Ahora que por fin la tengo, debo decir que estoy enamorada de su aroma. No sabría muy bien como definirlo: es intenso y robusto, diría que con un punto que me hace recordar los frutos secos y a la vez es dulce. Quizás los entendidos me dirán que voy muy errada… ¡La cuestión es que ya la he utilizado para hacer pan sin gluten!

Como siempre, he usado mi masa madre de harina de arroz integral. He intentado seguir la receta base que cojo siempre, pero he tenido que añadir más agua porque he visto muy claro que el teff necesita mucha más hidratación.

¡Al final ha salido un pan precioso! Ha subido, ha hecho alvéolos, ha quedado esponjoso… pero no tiene el sabor intenso que me esperaba. Vaya, no puede ser todo! Es muy bueno, a pesar de que no hay nada como el alforfón.

Dicho esto, ¿nos ponemos en marcha?

Ingredientes

220 g de masa madre

320 g de harina de teff

80 g de almidón de yuca

470 g de agua

10 g de psyllium en polvo

7 g de sal

Aceite de oliva

Elaboración

1. Pon todos los ingredientes secos en un bol y mézclalos. Esto lo hacemos para evitar que queden grumos y para que las harinas queden bien mezcladas entre ellos.

2. A continuación, añade la masa madre, el agua y un chorro de aceite. Mézclalo todo. Tiene que quedar una masa muy homogénea.

Si has hecho otras recetas de pan sin gluten anteriormente, sabrás que normalmente queda una masa un poco líquida y que coge consistencia a medida que pasan las horas y reposa. ¡Con el teff esto no pasa! Desde el principio chupa mucho el líquido, así que no te asustes.

3. Una vez lo tengas bien amasado, guárdalo en la nevera toda la noche. Si no quieres darle un reposo más lento en frío, deja la masa a temperatura ambiente unas 5-8 horas (según la calidez del lugar donde la dejes).

4. Precalienta el horno a 250°.

5. Hornea el pan a 250° durante 20 minutos. Pasado este tiempo, baja la temperatura a 220° y déjalo cocer aproximadamente 20-30 minutos más.

También puede gustarte...

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *